woensdag 6 april 2011

Vacature: Reserve- of lease moeder?!

Ik lees en hoor het de laatste tijd vaak dat de tijd ontbreekt voor de moeders onder ons om echt even me-time te hebben. Of ze het niet kunnen nemen of niet willen nemen, dat laat ik in het midden want me-time of gewoon lekker een dag tutten zoals Jet het zo mooi beschreef in haar blog; Tut jij of tut ik?, heeft ieder mens zo hard nodig.

Ik zou genoeg tijd kunnen hebben om te tutten, immers geen werk ( op huishoudelijk- en vrijwilligerswerk en studie na), geen kinderen ( maar wel 2 hele lieve doggy's & kat) en ook ik tut niet vaak genoeg. Onder tutten versta ik dan alles wat ik graag wil doen zonder dat er een moeten voor staat maar ook al heb ik geen kinderen, ik leef geen kinderloos leven.

De doggy's die er om een hele andere reden zijn gekomen dan de zo vaak gehoorde opmerking; dan neem je toch een hond?!, maar dan dient u even dieper in mijn blogarchief te duiken, zijn wel een hele grote trekpleister en ikzelf ook. Want ook al ben ik kinderloos, ik kan wel met mensen omgaan, en kinderen zijn mensen in minivorm, althans voor mij aangezien ik niets met baby's heb, maar wel met kinderen vanaf een jaar of 4.

Als je honden hebt, dan weet je dat daar mee gelopen dient te worden, en ik doe dat graag, en eigenlijk niet eens zo vaak alleen zeker niet op woensdag, want er lopen altijd kinderen mee die nadat ze met de honden hebben gelopen, altijd nog even mee naar binnen willen komen en dan ruim 3 uur later weer eens naar huis gaan. Uiteraard weten de ouders wel dat ze met mij of bij mij zijn, dat spreekt voor mij voor zich mocht u zich zorgen maken ;-)

Ik geniet van de kinder energie en hun verhalen die op die manier in mijn leven zijn gekomen maar het mes snijdt aan 2 kanten want op die manier heeft de moeder even me-time of tuttijd en zijn er alleen maar winnaars. Ik die geniet van de kinderen, de kinderen die genieten bij mij en de moeders die tijd voor zich zelf hebben

Soms is het niet eens alleen het wandelen met de doggy's, want zo word ik soms ook al gevraagd door de kinderen of ze bij mij tussen de middag kunnen zijn ipv het overblijven of als opa en oma niet kunnen na schooltijd op de werkdagen van de ouders wordt er ook een beroep op mij gedaan en bevind ik mijzelf ineens op het schoolplein wat een wereldje apart is... . Sterker nog, de kids vonden/vinden het zo leuk dat ze later vragen wanneer ik er weer ben en zo ben ik eigenlijk al geruime tijd reserve-of lease moeder want tja, ik kan ze wel weer weg sturen of zelf weggaan als IK daar behoefte aan heb

Zal ik er mijn beroep van gaan maken zoals Vonne van der Meer in haar laatste boeke de voorlezer weer in het leven heeft geroepen?! Wat denk jij?!

1 opmerking:

  1. Je zou er zeker een leuke deeltijdbaan aan hebben. Helaas moet je aan allerlei bureaucratische regeltjes voldoen wanneer je je officieel gaat inschrijven. Nederland op zijn smalst. Succes!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat je ook nog iets voor mij achter? liefs, Lin