zaterdag 26 maart 2011

Het gaat niet om de bestemming, het gaat om de reis....

hoe vaak deze zin de afgelopen tijd door mijn hoofd is gegaan, is niet te tellen. Want wat kom ik mijzelf tegen nu ik iets nieuws aan het leren ben. Ik wil het direct goed doen en kunnen, dus heb ik het tig keer uitgehaald en weer opnieuw begonnen. Verstandelijk weet ik dat ik het niet direct goed kan doen, maar gevoelsmatig voel ik mijzelf zo'n minkukel, zo'n mislukking...

Waar ben ik dan precies mee bezig? Ik ben aan het leren quilten en dat begint met malletjes maken, knippen in (mooie en leuke lapjes: eng) en die stukjes stof aan elkaar zetten. Dat wordt de bovenlaag en ik wil al jaren dit leren. Ik die nooit iets heb gedaan met lapjes zag zichzelf ineens terug met naald en draad en het ging dus niet goed, tot mijn grote frustratie want hoe moeilijk kan het zijn? Erg moeilijk... maar als het dan ineens lukt is het zo'n waanzinnig goed gevoel.

Vooral als je de prachtige quilts ziet die mensen kunnen maken, om van te watertanden en dan is het zo treurig als je dit voor je ziet
want het past niet.Ik kom niet netjes uit en dan het weten dat het 2e blok met ronde vormen wordt, het zogeten drunkarts path; een voorbeeld:




Ik die niet eens deze
driehoekjes in de punt bij elkaar krijg, zou voor as dinsdag dit 2e blok in drunkarts path af dienen te hebben, zucht.... maar goed: ik ben lekker bezig en leer mijzelf wederom beter kennen. Dat ik toch perfectionistischer ben ingesteld dan ik dacht, dat ik toch geduldiger ben dan ik dacht, want ik blijf het proberen. Ach, Keulen en Aken waren ook niet in 1 dag gebouwd, toch

5 opmerkingen:

  1. Houd vol. Fijn weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ohh ja, ik maak nu datzelfde mee met breien! Nou ik denk dat je nu wel iets hebt gevonden wat je gedachten even helemaal bezet houdt :-)
    Ben benieuwd naar de resultaten wanneer het lukt! (en dat gaat zo te lezen binnenkort echt wel gebeuren!)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Grote bewondering altijd voor de creatieve geesten die naald, draad en breinaald weet te hanteren...! Doe je best!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ah! Quilten! Heerlijk. Ik heb een 20 jarenproject liggen waar ik met tussenpozen dagen aaneen aan werk. Ooit komt het af, maar het ligt alweer een jaar stil.

    En....we staan op de intekenlijst voor een Markiesje! Het kan zijn dat het te lang gaat duren want de wachttijd is enorm. Maar we hebben bslist: het wordt een Markiesje of een Drentse Patrijs.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. LOL en hoe lang ben je nou bezig? Nog maar net toch? Denk maar aan je eerste breiwerkjes als kind met al die gevallen steken en te strak / te los ( of dat was in mijn geval zo ). Leren betekent soms dat je bij 0 begint.

    De grote plus? Het zal met oefening allicht beter gaan! Veel plezier met prutsen.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat je ook nog iets voor mij achter? liefs, Lin