donderdag 3 maart 2011

Nieuwe ontwikkelingen

Nav het mijn vorige blog loslaten ben ik eens gaan nadenken over waarom mij dat zo triggerde: loslaten; het tegenovergestelde van vasthouden. Nu ben ik een erg vasthoudend type en zit veels te veel in mijn hoofd te overdenken, piekeren ed.

Met het lente gevoel van enige tijd geleden in mijn hoofd, en heerlijk voelbaar toen ik buiten was, bedacht ik mij dat ik uit mijn hoofd wilde. Ik ontspan maar moeizaam ondanks mijn hobby's breien en haken. Al wandelend met een vriendin en de honden kwam dit onderwerp ook ter sprake. Zij gaf aan dat dit voor haar de reden was om op Yoga te gaan. Nu had ik jaren eerder ook wel een poging gedaan maar toen was ik nog niet stijf als nu, maar niet geschoten is altijd mis, dus ik mee voor een proefles.

Aiaia, wat viel dat tegen en mee tegelijkertijd. Tegen in de zin dat ik toch wel heel erg stijf was, en mee omdat ik sliep als een roosje en lief mij voordat ik in sliep viel mij er zo ontspannen uit vond zien. Alhoewel ik de dag erna mijn lijf meer voelde dan normaal, bleef ik redelijk ontspannen. Zo ontspannen dat ik heerlijk even niets heb gedaan, behalve zitten en met de honden kroelen die zich behaaglijk tegen mij hadden aangevleid.

Handwerken helpt altijd wel wat, maar ik wilde iets anders en dolblij dat ik tijdens mijn rondje met de honden iemand sprak met wie ik die voorliefde deelde en aangaf dat ik graag wilde leren quilten, en zij zowaar een adres wist in mijn woonplaats, heb ik nu sinds afgelopen dinsdag quiltcursus. Hoe het kan gaan. Mijn allereerste ervaring met stofjes en naaien maar ik vond en vind het fantastisch: met kleuren bezig zijn, met naald en draad het in elkaar zetten en ineens had ik een 4 kantje. En ik zat niet in mijn hoofd!

Ik word nog wel eens ontspannen. Zodra ik iets kan laten zien, plaats ik een foto.

1 opmerking:

  1. Goed bezig! Knap hoor, je ziet wat je probleem is, en onderneemt actie om het te verbeteren!
    Ben benieuwd van de foto's van je yogales, of bedoelde je dat niet? :-)
    ot: Ben ook begonnen met breien, heb spierpijn in mijn duimen, maar het wordt toch echt wat nu, zal binnenkort wat foto's op mijn log zetten.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat je ook nog iets voor mij achter? liefs, Lin