vrijdag 21 januari 2011

Dag....


Als ik iets moeilijk vind, is het wel loslaten. Loslaten is het tegenovergestelde van vasthouden en waarom zou je iets vasthouden waar je niet happy van wordt?!. Klinkt heel logisch en makkelijk maar dat is het dus niet. Al surfend kwam ik bovenstaande tekst tegen, wat dus het loslaten dient te vergemakkelijken. Een boek waarin je elke dag van het jaar kan schrijven wat je op die dag wilt loslaten.

Als ik vandaag neem ten opzichte van gisteren dat een prachtige dag was( eindelijk weer een keer zon) zou mijn top 5 lijstje van vandaag zijn:
1. dag somber weer
2. dag pijn,
3. dag vermoeidheid
4. dag mooi boek dat ik helaas uitlas, zucht
5. dag schuldgevoel

maar in alle eerlijkheid de punten 2 en 3, zou elke dag terugkomen. Ik kan niet berusten, aanvaarden dat ik ziek ben, dat er dagen zijn zoals vandaag dat ik niet veel kan, terwijl gisteren een topdag was, een dag waarin ik zo genoot van de zon op mijn gezicht toen ik buiten liep waar weer van alles was te zien: een ooievaar aan de kant van de sloot, 2 zwanen die overvlogen wat zoo bijzonder is & het meest opvallende: iedereen was vrolijk! Iedereen genoot. maar vandaag, vandaag is zo'n tegenstelling met gisteren. Ik weet dat het is zoals het is, ik ben ziek en word niet beter.

Als ik dan iedere dag in het dag-boek zou schrijven:
1. dag reuma,
2. dag pijn,
3. dag vermoeidheid,
4. dag ochtendstijfheid,
5. dag medicijnen,
6. dag beperkingen,
zou ik dan de reuma loslaten?! Hoe laat je een ziekte los?! Het lijkt mij een onmogelijke taak en toch ga ik vanaf vandaag iedere dag bovenstaande 6 punten opschrijven en kijken wat het mij oplevert. Wie weet ga ik de boosheid, het verdriet wel loslaten...

Zou het echt mogelijk kunnen zijn?!.

3 opmerkingen:

  1. Nou baat het niet dan schaadt het niet he! Ik denk niet dat je je ziekte los zal kunnen laten, want de ziekte laat jou niet los, maar misschien wel het gevoel over wat de ziekte met je doet... En heel misschien ga je je dan lichamelijk ook iets beter voelen.
    Ik denk dat het in ieder geval goed is zo bewust met je gevoelens bezig te zijn, ik denk dat je zoiets als ziek zijn ook moet verwerken.
    Sterkte daarmee!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hemeltjelief. Ik heb het antwoord niet want ik heb een gezond lijf. Maar als ik me als volslagen buitenstaander zou moetn inleven zou mijn eerste (botte?) reactie zijn dat loslaten voor jou anders is.

    Je hebt niet los te laten, je hebt blijkbaar helaas te accepteren (die enorm bittere pil). Accepteren dat het niet eerlijk is en dat je zult moeten leven met alles wat het op je pad brengt.

    ik denk niet dat je iets kan loslaten waarmee je zult moeten leven. Ik denk wel dat je een draai kan geven aan je mindset. Hmmm....loslaten dat je het niet pikt dat je het hebt, welicht?

    Maar weet je, ik kan hier zomaar de plank helemaal misslaan omdat ik niet weet waar ik het over heb. Da's het risico van reageren op een log: ik bedoel het goed, maar ja...

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik herken het zo goed he, ik heb cvs en fybromyalagie(moeilijk woord blijft het) en sommige dagen zijn top, weinig pijn veel dingen doen helaas moet ik daar voor de andere dag de rekening voor betalen.
    En stiekum denk ik nog wel eens wanneer zou het nu over zijn terwijl ik weet dat er mee moet leren leven.

    Weet je wat we gaan gewoon genieten van onze mooie dagen!

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat je ook nog iets voor mij achter? liefs, Lin