maandag 15 maart 2010

Het is er weer tijd voor, de

speelgoedwinkel bezoeken. Niets leuker dan een bezoek aan een speelgoedwinkel want de kinderen van vriendin(nen) worden weer 1 jaartje ouder en aangezien iedereen sinterklaas met hun eigen gezin viert en wij niemand zo gek krijgen om een sint voor volwassenen te organiseren ( men wil het gewoon niet met ons vieren maar het lijkt mij zoo leuk), komen wij daar dus niet zo vaak. Ik herinnerde mij dat Toys Rus voor ons de ideale zaak is, want heel veel keuze en alles op leeftijd zodat wij altijd met  het cadeau van de dag komen maar wat een teleurstelling....

Al binnenkomend valt op dat de winkel is veranderd en niet ten goede want weg indeling op leeftijd en hoe kan ik als niet moeder zijnde, dan weten voor welke leeftijd wat geschikt is?! Hoe kunnen wij onze reputatie eer aan doen als wij dwaas door de zaak lopen?! Daarbij leek het wel alsof niemand meer speelt want de helft van de winkel was overgenomen door spul voor playstation, de wii, dsen of hoe het ook allemaal heten mag ,en alles wat daar bij bij hoort...pffff.. wat word je daar moe van. Uiteindelijk bleek dat navraag de leeftijden op de doos staan, maar dat gold alleen voor het babyspul waarbij ook ik kan zien dat het niet geschikt was voor de leeftijd waarvoor wij op jacht zoek waren:  meisje van 1 dat dus 2 wordt, meisje van 2 dat dus 3 wordt, jongen van 4 dat dus 5 wordt en tja, daar koop je geen kegelspul waarop 6+  wat dus betekent 6 maanden,  of iets van Woezel en Pip ( erg leuk, waarbij je dan ook direct het Guusje Nederhorst Foundation steunt, iets wat ik zeer zeker een goed hart toedraag) maar dat dient het wel bij het kind te passen.

Lief en ik zijn geslaagd maar dodelijk vermoeid keerden wij huiswaarts en dit keer eens niet met het gevoel van goh, wat is het toch jammer dat we dat niet voor ons eigen kroost kunnen kopen. Want ik heb ook niet zoals vorig jaar met veel plezier heel veel knopjes ingedrukt en mijzelf weer 3,4,of 5 jaar oud gevoeld. Nu afwachten hoe de jarige jobjes er op reageren.

4 opmerkingen:

  1. inmiddels ben ik door de wol geverfd (was geen vrije keuze, mind you)...ik ben benieuwd wat ze ervan vinden

    BeantwoordenVerwijderen
  2. En?? Wat vonden ze ervan?? Er is tegenwoordig zoveel te krijgen voor die kinderen... ongelooflijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het nog wel moeilijk om cadeautjes voor andere kinderen te kopen en dan schijn ik 'ervaren' te zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. @ Repel & Wondelgijn
    2 kadootjes vielen (al) in de smaak, blokken van sesamstraat waar ook cijfers op staan zodat meisje van 2 nu lekker kan bouwen en lekker kan slapen met eigen knuffel
    jongetje van 5 kan nu zijn ouders gek maken met herrie dankzij een gitaar en brandweerauto. dit weekend weten we of het laatste jobje onze gulle gaven ook kunnen waarderen

    @ Toaske: echt? ik ging er altijd van uit dat je dan op eigen ervaring kan terugvallen in de trant van dat vonden/vinden mijn kids ook leuk.. ik/wij gaan er altijd van uit dat wij het ook leuk hadden gevonden voor ons eigen kroost;-)

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat je ook nog iets voor mij achter? liefs, Lin