woensdag 31 maart 2010

Voorjaarsmoe/zijn???

Voorjaarsmoe kan ik niet zijn want het voorjaar schijnt wel te zijn verdwenen, maar ondanks dat ben ik moe, moe en moe. Zou het te maken kunnen hebben met het feit dat ik even aan het zonnetje heb mogen ruiken en dat  het nu lijkt alsof de herfst weer is begonnen? Ik heb geen idee, wel weet ik dat ik dit niets vind: het moezijn, het lopen in de regen, en het ergste met mijzelf geen raad weten. Ineens geniet ik niet meer van het buitenlopen, ik wil zo snel mogelijk weer thuis kunnen zijn met een kop thee.

Als ik uit mijn bed kom, en mijzelf heb gedoucht en aangekleed, zou ik zo weer kunnen slapen maar dat kan ik niet want ik wil wel aan het einde van de dag kunnen zeggen dat ik meer heb gedaan dan slapen. Manlief maakt het niets uit. Zijn motto is dat ik dat dien te doen waar ik mij goed bij voel en als dat het hoognodige in het huishouden is, is dat wat haalbaar is die dag. Erg lief maar tevens maakt dat het extra moeilijk. Ik ben geen echte huisvrouw in die zin dat ik mijn voldoening haal uit het feit dat ik de was heb gedaan, gestoft, opgeruimd hoewel ik wel echt kan genieten van een opgeruimd en gezellig huis. Maar ja, dan dien je zin te hebben, en niet zo moe zijn.

Om toch iets van voldoening uit een dag te halen ben ik aan het breien en haken geslagen. Gedurende die lange, koude winter heb ik voor mijzelf een pet gehaakt waar ik zelf erg blij mee ben en een aantal mensen met mij.. want zowel de pedicure als een vriendin verzochten mij om er ook 1 voor hen te maken.




Nu beschouw ik mijzelf echt niet als creatief maar om vanuit 1 bol wol en 1 haaknaald zoiets leuks te maken dat smaakt naar meer dus ik zocht mijn breipennen op en ging breien. Dat maakte dat manlief zich afvroeg of ik ook sokken kon maken want de zelfgemaakte sokken van moeders, die zaten toch wel heel erg lekker. 
Tja, wat lette mij? Behalve de onwennigheid van het breien met 5(!!) naalden... dus ik wederom op onderzoek uit en na heel veel gescheld en tig keer opnieuw beginnen ben ik nu zover dat ik met het been bezig ben... het bewijs ziet u hier lol en het gekke is dat ik het nog leuk vind ook,




 maar ja, was ik maar niet zo moe.. hebben meer mensen dit of ben ik de enige? laat het mij weten

8 opmerkingen:

  1. Wat goed van jou, dat breien!
    En ja, die vermoeidheid komt vast omdat we heeeeeel even aan de lentezon hebben mogen wennen en nu weer met een soort herfst opgescheept zitten.

    Groet Roelien (PS: Leuk om hier te komen lezen)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik ben ook moe. Maar ik ben ook zwanger. En zoon droomde vannacht heftig (ZELF DOEN, ZELF DOEN!) en maakte mij daarmee wakker en ik viel pas tegen de ochtend weer in slaap. Toen waren er vandaag "werkmannen" voor de verbouwing en sliep zoon weer niet en kon ik niet stilzitten .. wacht, ik ga ff verder op mijn eigen blog, ok ;)? Maar, ja, herkenbaar die moeheid dus! En het weinig ambitie hebben op schoonmaakgebied ook. En de pet vind ik geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, moe ben ik dus niet. Maar ik haat poetsen. Echt. Daarom heb ik ook een poetsvrouw. Een beetje decadent, maar wel lekker. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben gigantisch voorjaarsmoe. Heb ook nog steeds last van de zomertijd, zo lijkt het wel. Volgens mij ligt het ook een beetje aan het weer...

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Troost je, ik denk dat iedereen erg moe is! We hebben ook een lange winter gehad, dus.... die zon moet nu echt gaan komen! Ik ben in ieder geval wat extra vitamine gaan slikken, want ik was niet meer vooruit te branden! (laat staan, vooruit te breien.... hiihihi, maar ja, ik kan niet breien en/of haken, dus dat is makkelijk geroepen!) Fijne dagen! (kom lekker tot rust!)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Vlijtig Liesje3 april 2010 om 13:35

    als mensen je vragen er voor hen ook een te maken, vinden ze hem echt heel leuk! Knap gemaakt hoor, zo'n pet! Lijkt me best moeilijk.

    En wat de moeheid betreft: we hebben ons ook nog maar weinig kunnen laven aan de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Is de pet inmiddels al af?!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. jaja, de pet is af en heeft zijn nut in die barre koude dagen bewezen.

    BeantwoordenVerwijderen

leuk dat je mijn blog hebt gelezen, laat je ook nog iets voor mij achter? liefs, Lin